ViHealth

ViHealth ondersteunt vrouwen tijdens de overgang via een mobiele app. Buro Kiem ontwikkelde een illustratiestijl en uitleganimatie om dit product uit te leggen en te promoten. In deze visuele stijl verbeelden we zowel de kracht als de kwetsbaarheid van deze impactvolle levensfase. De illustraties en animatie ademen een gevoel van sisterhood: herkenning, steun en verbinding.

De vraag

Er komt steeds meer kennis over het vrouwelijk lichaam en er wordt steeds meer over gepraat. Toch zijn veel onderwerpen nog een taboe, de overgang is daar een van. Het is een grotendeels onzichtbare levensfase, terwijl het grote impact heeft en wel tien jaar kan duren. ViHealth wil deze periode bespreekbaar maken en vrouwen ondersteunen met kennis, tips en professionele hulp. Aan Buro Kiem vroegen zij om deze missie te vertalen naar een heldere beeldtaal en uitleganimatie.

Het proces

We onderzochten hoe we vrouwen konden aanspreken zonder in clichés te vervallen of te medisch te worden. De stijl moest aanmoedigen, informeren én de kracht van de vrouw laten zien. Om een gevoel van herkenning en verbinding te creëren, verbeeldden we diverse vrouwen in verschillende situaties. Realistische scènes worden afgewisseld met abstracte, feitelijke beelden. Zo ontstond een evenwichtig verhaal dat emotie en informatie met elkaar verbindt. Het script werd geschreven door Joris van den Berg.

Het resultaat

De animatie vormt nu onderdeel van de merkcommunicatie van ViHealth en laat zien waar de app voor staat: steun, herkenning en betrouwbare informatie in een levensfase die vaak onbesproken blijft. Door beeld en beweging te combineren ontstaat een verhaal dat informeert en verbindt.

Wil jij samen mooie dingen maken?